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#54 Zitat von AlpenXLaut Euro 4 Norm müssten ein paar Dezibel weniger hinten raus kommen. Wäre interessant, ob der Unterschied hörbar ist, oder nur am Papier vorhanden.
Die letzte Hoffnung der Schwarzseher.
Entgegen aller vorheriger Schwarzseherei gilt folgendes.
Das ABS hinten ist abschaltbar geblieben, die Leistung hat sich nicht geändert, der Kat ist nicht gewuchert und der Preis ist nicht explodiert.
Ich wette auf gleich bleibenden Sound. Der war nämlich, wie die ganze AT, schon immer Euro 4 konform.Gruss, Peter
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#58 Zitat von PKDDie letzte Hoffnung der Schwarzseher.
Entgegen aller vorheriger Schwarzseherei gilt folgendes.
Das ABS hinten ist abschaltbar geblieben, die Leistung hat sich nicht geändert, der Kat ist nicht gewuchert und der Preis ist nicht explodiert.
Ich wette auf gleich bleibenden Sound. Der war nämlich, wie die ganze AT, schon immer Euro 4 konform.Kein Schwarzseher. Ich hätte aber nichts gegen weniger Dezibel vom Motor kommend. Irgendwo habe ich gelesen, Euro 4 beinhaltet eine Reduktion von derzeit maximal 80 auf 77 Dezibel, laut der geltenden Messmethode. Im Jahr 2020 soll mit Euro 5 nochmal eine Reduktion stattfinden.
Auf der AT befindet sich ein Aufkleber mit folgender Aufschrift:
Acceleration Test Information
79,5 dB(A) 39,4 km/h
3rd Gear - mDa müsste beim 2017er Modell 76,5 dB(A) draufstehen, wenn die Information stimmt.
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#59 ZitatTHE FACTS BEHIND THE EURO 4 STANDARD FOR MOTORCYCLES
All new models of 125 cc and up must comply with the Euro 4 regulations as of the 1st of January 2016. For existing Euro 3 models manufacturers have two options: either they adjust the model in question before the 1st of January 2017 to create a Euro 4 model or they catalogue the individual model as a predictive model and they have until the 31st of December 2018 to sell their stock -under certain conditions-.
This means that the dynamic noise must be reduced by Euro 4 with a few dB (A). Your Euro 3 muffler was allowed to make up to 80 dB (A), this is now reduced to 77 dB (A).
The well-known (removable) Db-eaters are not allowed anymore. A Db-eater must be permanently attached now, so that you have to seriously damage your exhaust to remove the Db-eater. The widely used excuse to the police: “Sorry, my Db-eater was really installed and must have fallen during the ride!” is no longer possible!And then, the electronically controlled valves. This may be used, provided that they always work properly and are not installed with a ‘test cycle’ recognition. Electronics can recognize a ‘test cycle’ and then switch to a special program in which the valve closes and thus is suddenly much quieter. In the media, this software has become known as the ‘tamper software’.
For us as an exhaust manufacturer any new standard means a new set of challenges. Besides all modifications to produce a beautiful and better sounding exhaust, inspections have become more complicated and a costly procedure. Each new exhaust undergoes a rigorous and extensive sound test on special asphalt at the TÜV authority Papenburg in Germany, before any (type) approval is given.
And perhaps you did not know it yet. As of 2020 the even stricter Euro 5 standard for all motor vehicles will be introduced.
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